GRUPA WIEKOWA 13-16 LAT - Junior1RK 2016

Przejdź do treści

Menu główne:

GRUPA WIEKOWA 13-16 LAT

RACING TEAM

Maksimum mocy, maksimum adrenaliny. Prawdziwe wyzwanie!


Zawodnicy w wieku 13 - 16 lat są w ostatnim etapie przed podjęciem ostatecznej decyzji o dalszej drodze rozwoju. To w czasie uczestnictwa w serii Junior ROK czy też KF Junior zawodnicy podejmują wybór swojej drogi w sporcie motorowym. Część z nich z pewnością zobaczymy w wyścigach samochodowych, część w rajdach, a dla nielicznych dalszą drogą stanowią wyzwania stawiane przez uczestnictwo w zawodach bolidów jednomiejscowych takich jak np. Formuła Renault czy też Formuła BMW. Jednakże jaka by nie była dalsza droga, to w znacznej większości każdy z kierowców ponownie pojawi się na torach kartingowych choćby w ramach treningów, gdyż w kartingu zawodnicy zakochują się na całe życie.
W Polsce tak grupa wiekowa kierowców ma możliwość ścigania się w trzech różnych seriach. Najliczniejszą jest Junior ROK, najbardziej prestiżową KF Junior. Istnieje jeszcze trzecia kategoria serii ROTAX. Nasz zespół poprzez partnerów uczestniczy w serii Junior ROK i KF Junior. W Polsce zapewniamy pełną obsługę i sprzęt firmy Birel, FA (Tony Kart) oraz Maranello.
Zawodnicy z grupy wiekowej 13 - 16 lat startują już na dużych podwoziach. Podwozia te wyposażone zostały w silniki chłodzone cieczą o pojemności 125 cm3, które mają moc ponad 20 KM i osiągają prędkość nawet przekraczającą 140 km/h.
Mając już skończone 13 lat można ubiegać się o licencję międzynarodową, która umożliwi nam starty we wszystkich możliwych seriach na całym świecie. Mamy więc możliwość równoczesnego ścigania się na Polskich torach i europejskich w ramach serii światowej WSK. Możemy także bez żadnych ograniczeń startować w prestiżowych zawodach Federacji Włoskiej, które do tej pory były oknem na świat dla naszych rodzimych zawodników.
Współpracując z takimi międzynarodowymi zespołami jak Emiliakart (dystrybutor Top Kart) oraz
RB Kart Technology Academy (dystrybutor Exprit / Tony Kart) możemy umożliwić starty i pełną obsługę zawodnika na najwyższym światowym poziomie. Zespoły te posiadają jednych z najlepszych mechaników w Europie oraz w pełni profesjonalnie przygotowany sprzęt do każdej liczącej się w świecie kartingowym serii.

Foto
Foto
Foto

Seria Easykart 100 dla 12 - 16 lat

Seria Junior ROK
dla 12 - 16 lat

Seria 125 JUNIOR MAX dla 12 - 16 lat

Idealne rozwiązanie dla wszystkich zawodników, którzy chcieliby dopiero rozpocząć ścigać się w zawodach profesjonalnych. Seria, która posiada najlepsze relacje kosztów do oferowanej jakości. Jest to najtańsza możliwość ścigania się nastolatków, gdyż za budżet niezbędny do startów w tej serii, to w żadnej innej serii nie wystartujemy.
Kategoria Easykart 100 występuje u naszych południowych sąsiadów, gdzie jest jedną z najmocniej posadzoną kategorią dla kierowców w wieku od 13 do 16 lat. Jest kategorią mocno zróżnicowaną wedle umiejętności, gdyż spotkamy tu kierowców dopiero stawiających swoje pierwsze kroki w sporcie motorowym, jak i tych, dla których sport kartingowy jest chlebem powszednim od wielu już lat. Czesi posiadają dwie serie po 6 rund, w których występuje ta kategoria.
Z racji tego, że seria Easykart jest serią międzynarodową, to swych sił możemy także sprawdzić w zawodach rozgrywanych we Włoszech i Anglii, w których to krajach jest największa liczba zawodników tej grupy kierowców.

Idealne rozwiązanie dla wszystkich zawodników chcących ścigać się w Polsce. Jest to najbardziej wymagająca umiejętności możliwość ścigania się nastolatków, gdyż obecnie startują w niej w większości zawodnicy z wieloletnim stażem.
Kategoria Junior ROK jest najliczniejszą serią w grupie wiekowej zawodników 13 - 16 lat w Polsce.

Seria ROK jest serią międzynarodową i swe siły możemy także sprawdzić poza granicami naszego kraju. Bardzo silnie obsadzone są zawody organizowane we Włoszech, choć obecnie polskie zmagania uważane są za jedne z najbardziej wymagających w Europie. To właśnie Polak startujący w rodzimej serii Junior RO, w 2013 roku dostał się do prestiżowej grupy kierowców WARD TALEND, a w 2014 inny kierowca z Polski wygrał Finał Światowy tej kategorii.
Start w tej kategorii wiąże się już z większymi nakładami finansowymi i trzeba się liczyć w wydatkami z rzędu 10 tysięcy PLN za "weekend wyścigowy" (czwartek-niedziela - 2 rundy).

Alternatywne rozwiązanie dla wszystkich zawodników chcących ścigać się w Polsce. Seria, która w ostatnich latach realizuje stałą ekspansję na kolejne kraje w Europie, a także również na innych kontynentach.

Serie Rotaxa opierają się na idei użytkowania jednego rodzaju silnika niemal we wszystkich kategoriach. Jest to jednostka o pojemności 125cc.

Kategoria Junior MAX cechuje się tym, że jego wzmagana oprócz walki o mistrzowski puchar, to ma również formę kwalifikacji to finału światowego, do którego awans otrzymuje jedynie zwycięzca kategorii.

Również ta kategoria jest częścią serii Rotaxa, która ma zasięg międzynarodowy i możemy zmagać się z rywalami z poza Polski w zawodach w takich krajach jak Niemcy, Francja czy Hiszpania.

Do tej pory w finałach światowych Polscy kierowcy nie odnotowali żadnych większych sukcesów.

Koszty udziału w zawodach w Polsce kształtują się na podobnym poziomie, co w serii ROKa. Starty za granicą, to już wydatki od 4.000 EUR za rundę.

Foto
Foto
Foto
Foto

Seria światowa WSK

KF Junior

Porównanie pod względem kosztowym

To najbardziej prestiżowa seria, w której uczestniczą wszyscy kierowcy myślący o przesiadce z karta na bolidy jednomiejscowe. Jest to miejsce o którym mażą wszyscy kierowcy ścigający się w sporcie kartingowym, lecz ze względu na już bardzo wysokie koszty dostępna jest dla nielicznych. Duża część startujących tam zawodników wywodzi się z rodzin znanych kierowców lub też posiada już znaczne wsparcie finansowe w postaci sponsorów. Zdarza się jednak także, że niektórzy zdolni kierowcy uczestniczą w zawodach jako kierowcy fabryczni będąc pod skrzydłami zespołów producentów sprzętu kartingowego.
Pozostali uczestnicy muszą liczyć na własny budżet, który w przypadku serii WSK i kategorii KF Junior do małych nie należy.
Start w zawodach na sprzęcie przygotowanym przez teamy i na przygotowanym przez tunerów silniku rozpoczyna się od 8 tysięcy EUR za rundę.


Nowy, kopletny kart do serii Easykart 100, to koszt około 16.000 PLN. Używany sprzęt w dobrym stanie można już nabyć za połowę tej kwoty. Obecnie startować możemy jedynie w Czechach, Włoszech i Anglii. Szacowane koszty, to ok. 8.000 PLN za rundę w Czechach i 12-16 tysięcy we Włoszech i Anglii.

Zakup nowego sprzętu wraz z osprzętem do kategorii Junior ROK to wydatek w granicach 30.000 PLN. Budżet na starty w całym cyklu tej serii oscylować będzie w granicach 60 - 100 tysięcy PLN. Do tego należy doliczyć koszty ewentualnych wyjazdów treningowych.

Rotax Max Junior kształtuje się na podobnym poziomie co Junior ROK.

Do serii WSK KF Junior większość teamów, a zwłaszcza czołowe posiadają własny sprzęt, który będzie posiadał znacznie lepsze osiągi od nowego (możliwy jest bowiem tuning silników).
Dlaczego ? Żaden z czołowych zespołów "nie wypuści swoich topowych rozwiązań poza namiot", a tym samym prywatny sprzęt zawodnika nigdy nie zostanie tak przygotowany jak sprzęt należący do teamu.
Udział zawodnika na zasadzie kierowcy, bez żadnych zmartwień o sprzęt to wydatek od 5.000 EUR w rodzimych zespołach.
Zespoły Włoskie w ogóle nie podejmują się obsługi sprzętu zawodnika. Korzystanie z ich usług niesie za sobą koszty odpowiednio od 7.000 EUR dla zawodów startujących we Włoskiej serii i od 8.000 EUR dla serii WSK.

Zaplecze techniczne
Serwis
Sprzęt kartingowy
Szkolenie indywidualne
 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego