To jest prawdziwy kart do startu w rywalizacji. 10 konny silnik firmy BMB, produkowany wyłącznie dla tej kategorii, który oferuje wysoką wydajność ogólną. Posiada elektryczny starter, oraz sprzęgło odśrodkowe i jest wyjątkowo niezawodny. Podwozie jest firmy Birelart model RK-C28-S, wykonane z rur 28 mm; jeden z najbardziej udanych projektów w świecie pod względem klasy szkolenia. Kart ten bardzo dobrze reaguje na działania kierowcy, ale także gwarantuje dobrą podstawową równowagę. Jest wyposażony w 25 mm oś, hydrauliczny układ hamulcowy i ramę najnowszej generacji. Regulamin ogranicza się do torów i wysokości od podłoża, a wyraźnie zabrania używania jakichkolwiek nieoryginalnych części. W konsekwencji, kierowcy mają szansę wykorzystać nawet najmniejsze korzyści w rywalizacji, co zwiększa ich czujność w wyższych klasach. Opony oferują średnio-zaawansowaną przyczepność, dzięki czemu przez dłuższy czas utrzymują swoje właściwości.
PODWOZIE
Składa się z rur stalowych o przekroju 28 mm o tradycyjnej konstrukcji, umożliwiające łatwe dostosowanie się do każdego toru. Jest bardzo wrażliwy na działania kierowcy, co sprawia, że zapewnia wysoki poziom szkolenia względem konkurencji. Standardowe wyposażenie można dostosować za pomocą opcjonalnej linii. Sprzedawane jest z kompletnym wyposażeniem serii Freeline Fik 05-15.
HAMULCE
Przyjęto przetestowany i niezawodny system hamulcowy. System jest hydrauliczny (model Hydraulic 1) stalowy, zdolny do łączenia skuteczności hamowania i łatwego utrzymania.
SILNIKI
BMB
Silnik jest dwusuwowy o pojemności 60 cm3 chłodzony powietrzem i posiada około 10 KM mocy. Ma sprzęgło odśrodkowe suche, rozruch elektryczny z ładowaniem systemu baterii.
Jest bardzo wytrzymały i nie wymaga częstych remontów. Gaźnik jest wyposażony w wymienną dyszę w celu zoptymalizowania wydajności do warunków pogodowych i toru. Zasilany jest mieszanką paliwową i oleju w proporcji 5%. Prędkość maksymalna do 110 km/h.
Posiadamy w dwóch wersjach. Jeden odpowiadający specyfikacji kategorii BABY ROK (do lat 10), który ma ograniczoną moc poprzez wbudowany limiter obrotów (11.200 obr/min) i mniejszy model gaźnika. Wersja bez limitera (kategoria MINI ROK) jest już znacznie mocniejsza (do 15.000 obr/min). Zastosowano gaźnik pływakowy DELL’ORTO PHBG 18 BS z dwiema wymiennymi dyszami i regulowanym "mieszaczem" paliwa.
Najmocniejsza jednostka napędowa, która przeznaczona jest do kategorii międzynarodowej MINI i tuningowana była przez włoskiego tunera, będącego jednym z najlepszych na świecie. Wyposażona jest w ten sam typ gaźnika, co dla kategorii MINI ROK. Tutaj jednak stale występują udoskonalenia fabryczne i przez to osiągi tej jednostki są znacznie wyższe pomimo tego, że posiada wbudowany limiter obrotów do 14.200 obr/min. Jego prędkość maksymalna dochodzi już do 120 km/h.